måndag 13 september 2010

Barnvakt åt Svante 12 september

På morgonen en stund efter att vi vaknat kom Fanny över med Svante. Loke och Smilla skulle på simlekis och eftersom både Fanny och Henrik måste vara med i vattnet så kunde ingen av dem vara med Svante. Så mamma tog sitt ansvar som fadder och passade honom en stund. 
På bilden ser det ut som att vi leker jättefint och lugnt men skenet bedrar. Mamma och pappa höll på att bli tokiga för vi skulle bara ha samma leksaker och Svante höll hårt i de han lyckades få tag och sa nej nej, akta och bort. Jag försökte min vanliga metod med att skrika min vilja igenom men det hjälpte inte mot Svante.  

Sen tyckte mamma och pappa att det fick vara nog med skrik och tjaffs så vi gick ut till parken. Där kunde vi springa omkring utan att vara så nära varandra. Det var roligt att vara ute. Jag provade en häftig gunga och det gick jättebra. Svante provade också men han gillade den inte så speciellt.
Sen klättrade vi upp i den höga klätterställningen och utforskade den. Vi båda hittade till ruschkanan förstås och åkte ner många gånger. På bilden är det Svante som åker. Han var så modig och vågade åka sittandes, själv är jag lite feg och åker på magen ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...