måndag 28 maj 2012

Skogsutflykt 6 april

Jag provar ett par byxor som morsan sytt till mig. Coola tycker jag!

Jag, mormor och mamma åkte till skogen och tog en lååång promenad.

Jag sprang på bron och stannade sen för att titta på ankorna.

Då kom två stycken ankor först simmandes på vattnet men sen steg de upp i luften och svishade ovanför våra huvuden.

 Vi stannade på många ställen för att titta på ankor och kasta pinnar.

När vi kom längre upp i skogen lekte jag och mormor kurragömma.

Jag fick bestämma vart vi skulle gå och valde en rätt svår väg med massa med geggamoja.

Vi var tvugna att koncentrera oss mycket för att inte ramla ner i leran.

 Sen åkte vi hem till mormor och morfar. Jag klippte lite.

Sen lärde morfar mig hur man använder en linjal.

Rätt spännande med sanden som rann ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...