lördag 8 maj 2010

Vaccinsprutor och ett roligt framsteg 27 april

Jag och mamma åkte till bvc för att jag skulle få vaccin igen. Det får man mest hela tiden när man är liten känns det som.
Vi träffade en liten kille som var lite yngre än mig som knallade på för fullt i väntrummet och mamma började fundera på om jag någonsin skulle börja gå. Förrut så har mamma och pappa trott att jag skulle börja gå innan jag blev 1 men nu var det inte många dagar kvar tills dess.
Inne hos bvc-tanten så fick jag väga mig och mäta mig. Färskaste vikten är 9570 gram och längden är 76,5 cm. Sen pratade hon och mamma lite och hon frågade om jag gick något ännu. Nä nä sa mamma, han går runt möbler och så men verkar inte vilja släppa taget ännu. DÅ blev jag faktiskt lite putt på morsan så jag släppte taget och gick 2 steg bara för att visa att jag visst kunde.
Sen var det dags för vaccinet. Usch vad ont det gjorde. Dumma bvc-tanten, henne ville jag absolut inte prata med efteråt.

Vi gick runt i lite i Tyresö centrum med Johanna och Fabian innan vi skulle åka och jobba med Siri några timmar.

Sen åkte vi som sagt till Siri och jag och mamma lekte lite utomhus medan vi väntade på att hon skulle komma hem. Mamma ville se om jag kunde gå igen och det kunde jag. Jag tog 10 steg helt själv med skor och allt på fötterna. Precis då kom Siri hem och jag visade henne att jag kunde gå lite. Sen tog hon mig i handen och vi gick tillsammans bort till deras hus, det var roligt!
Vi busade en stund och efter det kom Olle och deras mamma hem. Jag fick ett paket av dem som de hjälpte mig att öppna. Det var jättefina kläder och så jag fick en leksak som kallas "kul-labyrint"!














Jag och mamma åkte hem lite tidigare för jag mådde inte så bra. När vi kom hem hade jag feber och då fick jag lite alvedon. Ibland när man fått vaccin så kan man få feber ett tag. Det är inte så roligt men det går ju över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...