lördag 8 maj 2010

Valborg 30 april

Mamma skriver: För 1 år sen fick jag permis från sjukhuset för att åka och se på majbrasan i Alby. Först åkte vi till Rönninge och fikade lite och sen ut till Tyresö där vi först var hos mina föräldrar och tog lite lotter och såg på deras brasa. Sen mötte vi upp Fanny och Henrik och deras barn och åkte ner till Alby och brasan där. Tänk att då hade vi inte Vincent med oss på utsidan ännu och ingen visste att han skulle komma ut tidigare än planerat. Vilken överraskning det blev morgonen efter.

Åter till Valborg 2010. Mamma och jag skulle hämta upp mormor med bilen för vi skulle handla på Martin Olsson inför mitt kalas. Jag mådde bättre men inte jättebra. Det blev helknasigt med mina sovtider och medan mamma gick omkring och packade ihop våra saker så hände det här...

.... Jag somnade rakt upp och ner på golvet med huvudet på snuttefilten.


















Mamma gjorde allting färdigt och sen klädde hon på mig och så åkte vi iväg ändå.
Först Martin Olsson som sagt och sen åkte vi till Godissvampen och köpte godis till fiskdammen och slutligen till Coop i centrum och handlade det sista. Efter det åkte vi hem till mormor och morfar och packade in alla sakerna där de fick plats.
Mormor hade jobbat natt/kväll i flera dagar och var inte så pigg så hon gick och la sig. Jag somnade i resesängen och mamma tog en liten tupplur på soffan. När morfar kom hem möttes han av 3 människor och 2 hundar som snarkade ikapp.

Straxt innan kl 20 klädde vi på oss och gick ut för att kika på brasan. Vi sjöng och mamma fick hjälpa till med sista versen på Blåsippe-sången. Jag fick låna sandleksaker av en pojke som heter Viking och jag satt länge och lekte med dem i sandlådan.


















Mamma, mormor och morfar köpte massa lotter och de vann rätt mycket saker. Någon bok till mig, en fin hushållspappershållare och en del annat. I slutet vann mamma 2 rosa speglar och 1 nyckeringssnöre från Veckorevyn (en tidning) och en flicka vann det allra sista nyckeringssnöret. Flickan har en syster och systern såg rätt besviken ut. Så mamma gav henne sitt nyckeringssnöre och sen frågade hon om de ville ha varsin spegel också. De blev jätteglada.

2 kommentarer:

  1. sv: Lycka till i tävlingen och om jag vore dig så skulle jag hålla utkik för det kommer upp fler tävlingar med detta företag :) Kankse ljushuvud hjälmen fastnar på en ;) kram

    SvaraRadera
  2. Hej ! vad roligt att du är med och tävlar.
    lycka till!

    kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...