lördag 8 maj 2010

Verkligen en rolig dag 29 april

Fortsatt sjuk med hög feber.
Läkarbesök på vc kl 10:15. Läkaren kunde knappt handskas med barn så hon skickade oss med remiss till barnakuten med orden att det skulle gå rätt fort med remiss. Detta efter blodprover och halsprover.
Väl vid akuten kl 12, får vänta i typ 40 min på inskrivning. Tar temp 39,3 och hostar lite. Krupp säger tjejen i receptionen och ger mig kortison och alvedon. Måste vänta på att få träffa läkare som ska lyssna på lungor och klämma lite. Sitter från kl 12-16 i väntrummet. Efter ett par timmar blir jag lite piggare och kryper runt. Vid 16 in på ett rum och få träffa en "nästan läkare" som gör lite tester. Hon går och kommer in igen och säger att de fått ett akutfall så läkaren kommer dröja (mamma skriver: förstår att akutfall går före, det skulle jag också vilja om Vincent var så sjuk) då vill de att vi ska lämna rummet där jag äntligen lyckats somna och gå ut i väntrummet igen för att sen gå in igen när läkaren är ledig. Fast ingen skulle ha rummet utan det var bara så. Men snälla "nästan läkaren" frågar igen om vi kan få stanna och flytta på oss om någon behöver rummet och vi får stanna, tack!
Läkaren kommer och lyssnar och klämmer. Allt ser bra ut, ingen krupp. Bara virusinfektion och bara att vänta ut.
Runt 22:30 och jag har ingen feber fast det var kl 12 på dagen jag sist fick alvedon. Kan hända att det var vaccinsprutorna ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...