onsdag 30 mars 2011

Fjärilshuset 13 mars

Vi hämtade upp faster Kimmy och åkte till Fjärilshuset i Solna.

Jag och Kimmy på väg till Fjärilshuset.


Vi visste att det skulle vara varmt där inne men det var inte så farligt när vi kom in i första rummet. Där fanns en stor bassäng med fina fiskar. Där stod jag länge och tittade.

Fiskarna var väldigt nyfikna och när vi pekade på glaset så kom jättemånga fram och tryckte sig mot glaset.

Pappa, faster Kimmy och jag känner på fiskarna. Det var lite läskigt men spännande ändå.

Efter "fiskrummet" gick vi vidare till ett annat rum. Och då förstod vi vad folk menad emed att det är varmt på Fjärilshuset. Ojoj vilken värme och fukt.

Jag och pappa tittar på en fågel som kallas papegoja.

Efter en liten stund åkte tröjan av och det var fler som önskade att de kunde klä av sig lite kläder.

På upptäckssfärd.

Efteråt gick vi till cafét och åt lunch. Jag åt köttbullar som var mumsiga. Sen köpte vi en mjukisfågel till mig som man kunde trycka på så den lät.
Fjärilarna var svåra att upptäcka och de höll sig mest inne bland träden och buskarna så jag såg inte speciellt många. Men det fanns många andra saker att titta på och göra. Vi kommer absolut att åka dit igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...