onsdag 30 mars 2011

Promenad och picnick 12 mars

Strålande fint väder så vi beslöt oss för att ta en promenad ner till Barnsjön och äta lite picnick. När vi kom ut insåg vi att det var snorhalt överallt. I backarna var det värst, uppför fick vi knappt något fäste för att komma uppåt och i nedförsbackarna var det som en isbana. Bara att hoppas på det bästa. Men vi kom fram till slut. Jag somnade någonstans halvvägs dit. Väldigt skönt att sova i vagnen. Sov mig igenom hela picnicken och hela vägen hem nästan.

Så här mysigt hade jag det i vagnen.

Utsikten från picnick-bordet.

Pappa förbereder sig för att mumsa i sig mackor.

Morsan njuter av vädret och ska snart njuta av en kopp varm choklad.
På kvällen åkte vi till Andreas och Anjasmine. Pappa jobbade tillsammans med dem på McDonalds för länge sen. Även mamma jobbade med dem ett tag. De har en liten son som heter Rasmus också. Vi åt middag där och jättegod äppelpaj som Anjasmine gjorde. Sen såg vi på melodifestivalen. Under hela middagen och en stund till var jag på uselt humör. Skrek och gnällde och var allmänt jobbigt. Sen gick det över när Andreas skaffade fram Dumbo-filmen till mig. Då blev jag glad och sen höll det i sig tills vi åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...