måndag 3 oktober 2011

På lekland med en kompis 10 september


Jag och morsan packade in oss i bilen och åkte till Kataach som är ett lekland här i Tyresö. Där träffade vi min kompis Manuel och hans föräldrar. Jag och Manuel går på samma förskola men inte på samma avdelning längre tyvärr, han bytte nu till hösten men vi leker en hel del ändå.

Vi bygger med stora legoklossar.

Jag åker en av rutschkanorna. Sen åkte vi den störra, den tyckte jag var roligare.

Hoppa är också roligt!

Mitt bland bilvägarna (elbilar man kan köra runt på vägar med trafikljus mm) finns det en klätterställning och rutschkanan som är i den går superfort. I slutet hoppar man en lång bit och landar på en madrass så det inte gör ont.

Manuel och jag klättrar högt upp.

Manuel han kunde köra elbilen själv efter bara några försök medan jag var nöjd med at bara åka med. Blev en bra kombination när vi kom på att han kunde köra och jag sitta bakom.

Efter leklandet åkte vi hem till mormor och morfar. Det var supervarmt och det kändes verkligen som sommar. Då åkte poolen fram och jag badade en stund. Mysigt var det!

Sen ville jag ut och åka sparkcykel. Jag behöver ingen med 3 hjul utan fixar en med bara 2 hjul fast jag inte ens är 2,5 ännu. Mamma tror att det är tack vare min springcykel som jag tränat upp min balans väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...