fredag 20 juli 2012

Cykling och rakning 6 juli

På dagen fick morsan för sig att plocka bort stödhjulen från min cykel. Vi satte dit dem för att jag skulle träna på att trampa då jag inte hade någon lust med det. Men nu har jag lärt mig och tydligen har jag rätt bra balans för redan första gången kunde jag cyka utan stödhjul. 3 år och 2 månader gammal. Lite vingligt är det förstås men med lite träning så ska jag nog snart kunna ännu bättre.

Bevis på att jag faktiskt kan cykla utan stödhjul. Ignorera morsan som hejar och stånkar för att hon måste springa bakom mig.

 Efter cykligen lekte vi i parken en stund. Då fångade mamma den här busiga bilden på mig. Lite kul för här ser man verkligen hur långt mitt hår var innan detta hände....... 

..... mormor plockade fram sin maskin och rakade av allt hår. Usch vad jobbigt det var att sitta still när det brummade och kändes knasigt och dessutom kliade som sjutton när håret ramlade ner. Men jag blev så himla svettig med det långa håret. Nästa gång så blir det vanlig klippning igen men det är väldigt skönt nu när det är varm att ha kort hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...