fredag 31 juli 2009

Så här ser det ut på Hällebo 16 juli

Jag vill gärna visa er hur det ser ut på Hällebo, så mamma tog några bilder så ni kan se.

Det här huset kallas ladan eller stora köket. Till vänster ligger kök, matplats, toa, dusch och bastu. Till höger finns det två rum. Jag och mina föräldrar sover i rummet till höger. Vi får låna det när vi är på landet.


Här är lilla köket eller tv-stugan. Vi använder inte köket där, men det finns ett. Och sen ett vardagsrum. På övervåningen har Ulla och Gustav sitt sovrum och lite annat.


Här är små stugorna. Mormor och morfars stuga är längst bak till höger, där det hänger tvätt.


Det finns en liten lekhörna också. Nästa sommar kommer det vara gungor i ställningen och massa leksaker i sandlådan. Tänk vad roligt jag kommer ha det då.


Visst är det fint på Hällebo? Jag längtar efter nästa sommar då jag får åka dit igen. Då kommer jag förhoppningsvis kunna tumla runt och undersöka ordentligt. Spännande!

Till sist bjuder jag på ännu ett av mina härliga leenden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...