lördag 19 februari 2011

Sjuklingar i familjen 5-8 februari

Mamma blev ju sjuk på lördagen och var dålig till måndagen. På natten mellan måndag och tisdag var det min tur. Pappa hörde att jag hostade och sen kräktes och efter det var jag jätteledsen och skrek. Detta var vid 4 tiden eller något åt det hållet. Pappa rusade upp och ropade sen på morsan. Jag hade kräkts i hela sängen och rullat runt i det. Mamma tog mig i famnen och hoppade in i duschen för att få bort allt kräks. Usch usch, jag var helt hysterisk. Jag ville inte sova mer så mamma fick vara vaken med mig medan pappa gick och la sig igen. Han skulle upp till skolan. Just det, han började plugga 7/2. Dagen innan jag blev sjuk alltså, så ni förstår ju att han ville till skolan.

Så här glad var jag mellan kräkningarna.

Att läsa en bok orkar man nästan alltid med.
Eftersom jag var magsjuk så fick jag inte gå till dagis på 48 timmar och mamma behövde verkligen verkligen gå till jobbet på onsdagen så mormor och morfar var så himla snälla så de passade mig både onsdagen och torsdagen. För på onsdagen blev pappa förstås magsjuk också. Så han missade 3 dagar i skolan första veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...