fredag 16 december 2011

Allhelgona helgen 5 november

På morgonen åt jag och morsan risgrynsgröt till frukost. Jag fick även en delikatess som är ett hårt bröd. Jag kom på en, i mitt tyckte, bra idé. Ner med brödet i gröten och använd brödet som en sked. Ta sedan en tugga av brödet samtidigt som du äter gröten. Innan jag stoppade allting i munnen funderade jag en lång stund men till slut vågade jag smaka. Och det var minsann gott så jag fortsatte att äta så.

Senare på dagen åkte jag och mamma tillsammans med mormor och morfar till Skogskyrkogården. Morfar köpte en god korv som jag fick smaka på och jag ville ha mer och mer så då fick jag en egen. Här går vi inne på kyrkogården.

Vi hälsade på mammas kompis Petra. Vi gjorde fint med en röd ros, ett silverhjärta och ett ljus. Petra dog av en hjärntumör 1990 och skulle varit 27 år om hon fått leva.

Efter det gick vi till min gammelfarfar Sven som dog 3 maj i år. Det var första gången mamma och jag var vid graven efter han flyttat in där. Han bor nu där tillsammans med gammelfarmor Kerstin och gammelgammelfarmor Anna.

Innan vi åkte hem igen så hämtade vi upp gammelmormor Margareta och hon följde med oss till mormor och morfar. Vi åt jättegod smörgåstårta som sen lunch/tidig middag. På bilden får gammelmormor vindruvor av mig som jag hämtat på bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...