torsdag 29 december 2011

Första Luciatåget 13 december

Mitt allra första Luciatåg. Förra året var de allra minsta barnen (som jag tillhörde då) inte med på själva tåget och då blev det inte heller något speciellt firande för oss. Men i år var jag med och jag var pepparkaksgubbe på utsidan och tomte på insidan. Det var väldigt tidigt på morgonen och jag gillade det inte så värst så nappen fick sitta kvar i munnen.

Mamma ger mig en puss innan jag gick till min personal. Det gick bra att lämna mig där fast det var rörigt med många barn som var ledsna och så.

En liten film. Man ser mig precis i slutet av filmen. Jag satt med en stund när de andra sjöng men sen såg jag pappa och gick till honom.

Efteråt var det frukost på avdelningen. Mormor följde med in men morfar åkte till jobbet. Alla hade tagit med sig egen frukost som man åt tillsammans med sin familj. Mamma och Iduns mamma Eva  passade på att lämna över julklappen till personalen. De fick varsin alkoholfri glögg och jättegod choklad. De blev superglada som vanligt! När jag ätit färdigt började jag leka och då sa mamma, mormor och pappa hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...