fredag 3 februari 2012

En ny familjemedlem 3 februari

Efter jag och pappa hämtat upp mamma på jobbet åkte vi till mormor och morfar. De har köpt en ny liten hundvalp som heter Michelle. Så nu har Mahjongg en lillasyster därhemma som busar och springer omkring. Jag gav henne en present som jag valt ut alldeles själv. Det är en igelkott men jag tycker att det är en ekkorre så jag kallar den för det.

Michelle tyckte jag var lite läskig i början för hon hade aldrig träffat något litet barn förrut. Men hon vande sig ganska snabbt och tyckte att jag var rätt okej. Jag tror att vi kommer ha mycket kul tillsammans om ett tag när både hon och jag vant oss vid varandra.

Jag, Michelle och morfar gosar i soffan.

Mormor tillsammans med Michelle.

Jag fick ge Michelle en hundgodis och då ville jag också ha godis. Tur att mormor och morfar hade en liten ask hemma som jag kunde få.

Mahjongg verkade tycka att Michelle var rätt okej också men hon ville såklart ha sin vanliga dos av uppmärksamhet. Här pussas hon med pappa.

Pappa gosar med Michelle. Strax efter den här bilden tog så bet hon tag i hans öra med sina vassa tänder. Det gjorde ont men det är sånt som små valpar gör innan de lärt sig vad man får och inte får göra. Hon biter inte för att vara dum utan för att prova sig fram och sen kanske för att busa lite.

Det kan också duga att tugga lite på en leksak ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...