lördag 4 februari 2012

Pulka och hundgos 4 februari

Vi tog en ordentligt sovmorgon och vaknade runt 9. Skönt! Tog det lugnt, åt lite frukost och myste. Straxt innan halv 11 tog mamma och jag pulkan och gick till backen. Kallt ute så varma kläder hade vi båda två. Vi mötte upp min kompis Idun från förskolan och hennes mamma och mormor.

Jag pekar ut för Idun vart jag tycker att vi ska gå.

Full fart ner för backen. Det var mycket ny fluffig snö och var ganska trögt men mammorna fick putta på ordentligt.

Idun och jag väntar på att få åka ner igen.

När vi tyckte att vi åkt klart sprang vi iväg till lekplatsen som ligger precis i närheten av backen. Upp i klätterställningen och sen ställde sig Iduns mormor på ett jättebra ställe och vi började putta ner snö på henne. Det var himla skojigt så det gjorde vi ett tag. Sen åkte vi kanan ner.

Innan vi gick hem till Idun gungade vi en stund.

Vi fick varm choklad och hemmagjort bröd men jag bara sa att det var äckligt. Inte så kul tyckte mamma men man kan ju inte äta sånt som är äckligt heller! Sen lekte vi med alla Iduns saker.

Jag och Idun leker mycket med varandra på förskolan så det var kul att ses på fritiden också Men allt var inte bara frid och fröjd förstås. Vi bråkade en del också men det hör liksom till på något vis.

När vi lekt klart hos Idun kom pappa och hämtade oss och vi åkte hem till mormor och morfar och hundarna. Mahjongg kom och mötte oss och sen kom lilla Michelle också. Det är så kallt för henne i all snö men hon tyckte det var kul en stund.

Mormor och Michelle kramas.

Pappa, jag och mamma fick varsin glass och jag satt hos morfar och åt min.

Pappa får en puss.

Världens sötaste lilla Michelle!

 Idag var Michelle väldigt nyfiken på mig och vågade nästan följa med in i buren när jag lekte där.

Mormor håller i Michelle som en liten bebis hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...