onsdag 8 februari 2012

Faster Kimmys kalas 5 februari

Faster Kimmy fyller år den 7 februari men det är roligare att ha kalas på en helg. Så på söndagen träffades vi för att fira henne. Jag, mamma, pappa och Kimmy åkte till leklandet Kataach här i Tyresö. Mina kusiner och deras föräldrar mötte upp oss är lite senare.

Pappa kör elbil.

 Jag och faster Kimmy kör elbil.

Vi spelade lite fotboll.

Och lite airhockey. Det tycker jag är jättekul men man får akta fingrarna.

Vi tog en liten frukost/fika paus och pappa blev sittandes en stund efter vi andra var klara.

Jag sprang in i bollrummet igen och spelade innebandy en stund. Hittade en äldre kille att spela med och han och de vuxna han var med lät mig vara med och spela.

Farbror M kom och vi körde elbil tillsammans.

Jag har lärt mig att köra elbilen sjäv men det går nästan fortare för mig att åka på en sparkbil.

Efter Kataach åkte vi hem till faster Lucys lägenhet. Då kom Lucy och Anders dit också. Jagoch Kimmy och kusin M spelade på mobilerna tillsammans i soffan. Mysigt!

Sen åt vi jättegod köttgryta som pappa lagat till oss.

Faster Kimmy hade blåst upp många ballonger till oss och jag och kusin M kastade de till varandra.

Paketöppningsdags och faster Kimmy fick många som ville hjälpa till att öppna.

Efter fixat skulle vi ut och åka pulka men då var jag så trött att ingenting var bra. Så efter att jag gnällt och stökat och bråkat om kläderna så bestämde mamma att vi skulle åka hem istället. Det gillade jag verkligen inte men morsan var benhård. Så vi åkte hem till oss istället och jag gick och la mig rätt tidigt. Men allt som allt en väldigt lyckad och rolig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...