tisdag 23 augusti 2011

Resten av Hällebo vistelsen 11-20 juli

Fööööörlåt att jag inte uppdaterat bloggen på så lång tid. Men nu kommer en hel drös med bilder som ni kan kika på.

Vi åkte till Askersund för det var Barnvecka där. De hade olika aktiviteter på olika ställen. Jag, mamma och pappa åkte tåg till Hembyggdsgården där det också fanns djur och annat skoj. Jag gillade getterna väldigt mycket och den här sötnosen kom fram till mig och då pussade jag den.
Mormor snodde min keps och gömde sig bakom en stooor sten. Sen visade hon fram kepsen och så fick jag jaga henne. Efter det gjorde jag likadant åt henne.

Hemma på torpet igen och dags för ett litet bad.

Efter middagen bestämde vi oss för att åka till Multen för ett kvällsdopp. Baywatch here I come!

Myser med pappa ute i vattnet.

Efter badet var det skönt att värma sig hos mormor en stund.

2 dagar senare kom min mammas syssling på besök. Hon hade med sig sin son Vilmer. Jag kallade honom Vilmi och vi hade jättekul tillsammans.

Använder bubbelmaskinen, den är väldigt rolig för det kommer massor med bubblor.

Vilmi fick provsitta min cross.

Vi åkte också till Multen för att bada. Vi turades om att kasta en boll och sen sprang vi efter den.

Morfar busar med mig.

Dagen efter åkte jag, pappa och mamma till Askersund igen. Det finns en bra lekpark där som jag gärna provade en stund.

Efter det gick vi till en pizzeria och åt pizza förstås. Här ber mamma mig att le och sen att härma henne. Ja, ni ser ju själva resultatet av våra försök.

På kvällen åkte vi till Hallsberg och besökte en motocrossbana. Det var spännande att titta på de som körde.

Jag och pappa gör High Five.

Mamma, mormor och morfar åte iväg och då passade jag och pappa på att köra cross en stund. Efter det var jag lagom smutsig och det var hojen med. Jag fick hjälpa till att tvätta av den.

Måste ju kolla så att däcket snurrar ordentligt.

Dagen efter det åkte vi till Hallsberg igen men denna gången till ett lekhus där det fanns massor med roliga saker. Jag fastnade vid den här bilbanan och stannade där väääldigt länge.

På övervåningen fanns det också olika rum och ett rum var affär. Där kunde man låtsas gå runt och handla saker och man fick även åka runt i kundvagnarna.

Jag roar mig med att stoppa ner löv i springorna på stolen.

Vi tog en promenad och jag och mormor hittade stora pinnar som vi slog med i gräset.

Smakar blåbär direkt från skogen.

Mahjongg ville gärna hjälpa mig att bära den stora pinnen.

Lånar gammelmormors käpp och gör likadant som hon brukar göra.

En regnig dag gjorde vi sommaruppgiften från förskolan. Samla något man gillar i en petflaska.

Lite senare kom Vilmer och hans familj tillbaka till landet. Vi sprang runt och busade.

Vi hittade en jättesöt groda. Det fanns massor med grodor och de hoppade runt på hela Hällebo.

Vi är ute på promenad.

Jag har plockat blommor.

Jag och Vilmer ute i skogen.

När vi komm tillbaka lekte vi med vatten.

Dagen efter lekte vi ännu mer och tog en tur i gungorna,

Jagade varandra runt på Hällebo.

Senare kom regnbågen fram.

Sista dagen åkte jag och Vilmer med våra mammor ner till forsen. Där kastade vi ner pinnar.

Vi satt på en brygga och fikade och sen matade vi fiskarna. Efter det kastade vi stenar i vattnet och undersökte och utforskade.

Så här kan man också kolla på vattnet.

Innan Vilmer åkte hem tittade vi på film. När mamma kom in och skulle se hur vi hade det så satt jag bredvid Vilmer i fotöljen och sov så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...