söndag 24 juli 2011

Sista dagen i Skåne och vidare till Hällebo 10 juli


På morgonen tog vi en promenad med Mahjongg. Jag och kusin M fick hjälpa till att hålla i kopplet men jag blev superarg för att jag inte fick hålla exakt där jag ville. Jag är ju van att hålla själv när jag går med mormor. Så till slut tröttnade mamma på mitt gnäll och tog mig under armen och gick hem. Kusin M och Kimmy fick fortsätta promenaden själva. Så kan det gå.
 
Vid lunchtid kom mormor och morfar och hälsade på i Stugan. De hade druckit upp all wiskey och kom för att hämta Mahjongg. De stanna och åt varma mackor och fikabröd. Det var roligt att ha alla samlade på ett ställe. Vi packade ihop våra saker och se åkte vi tillsammans med mormor och morfar mot Örebro och Hällebo. Vi stannade till på vägen för att möta upp en av pappas kompisar och så passade vi på att äta på McDonalds i Jönköping. Helt värdelöst ställe. Har aldrig varit med om så dålig service men pappa sa ifrån och fick pengarna tillbaka vilket ju var bra.
Straxt efter 8 på kvällen var vi framme på Hällebo. Åh vad skönt att äntligen få springa fritt igen.

Jag sprang bort till stället där vi har sandleksakerna och hittade min grävskopa från i påskas. Den fick mamma vackert sätta ner i sandlådan så jag kunde leka med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...