måndag 7 december 2009

En vanlig dag 7 december

En helt vanlig dag hos familjen Dahlström Nordqvist kan se ut så här (i alla fall just den här vanliga dagen):

  1. Vi startar morgonen med nagelklippning och rumpluftning på hundfällen. Passar på att kissa ner hela morsan också innan vi gör oss redo för frukost.
  2. Grötkrig i skenet av tända ljus och adventljusstake i fönstret. Mysigt!
  3. Bus och lek och sen lunch bestående av kyckling med grönsaker och ris.
  4. Dax för en promenad. Idag var vädret grått men inget regn vilket var skönt. Så fort mamma börjat röra sig slocknade jag skönt i varma vagnen.
  5. Lite hallon, blåbär, björnbär och banan blandat med yogurth till mellis. Mums!
  6. Idag läste vi mina nya böcker som hade massor av färgglada bilder att titta på.
  7. Myst i soffan och lekt med min egen fjärrkontroll, handduken med som skydd för eventuell rödfärgad spya.
  8. Jag lekte jättelänge på min hundfäll tillsammans med mamma. Eller mamma satt mest och kollade på och tog en massa kort på mig medan jag lekte. Försökte förgäves att komma upp på alla fyra men det gick inte så bra för mig.
  9. Men.. men.. varför är mina leksaker halva? Jasså är de där under! Hur sjutton får man ut de därifrån?!
  10. Fina boxen som mina böcker låg i. Den hade ett jättefint snöre som jag gärna vill smaka på!
  11. Pappa kom hem och busade lite med mig innan han tyvärr åkte iväg igen för att lämna vad det nu var till en kompis.
  12. Innan jag somnade låg jag i min säng och kämpade vidare på det där med att stå på alla fyra. Flera gånger lyckades jag få upp rumpan men inte armarna. Vi får se om jag kan lyckas med rumpan igen imorgon. Återkommer om det!
  13. Mamma sjunger alltid en sång för mig innan jag ska sova, oavsett om det är på dagen eller natten. Klas Klättermus vaggvisa heter den och den sjöng hon för mig varje dag redan när jag låg i hennes mage.
  14. ZzzzZzzzZZzzzzZZzzzz

Detta var lite om vår vanliga dag idag. Imorgon ska jag till bvc för att vägas och mätas. Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...