fredag 25 december 2009

Julafton nummer två 24 december

...som vi firade tillsammans med pappas familj. De har en lite annorlunda tradition med julklappar. Tomten kom och lämnade alla julklappar på övervåningen men när vi hörde honom så var han redan på väg till nästa familj. Synd men kul med fler julklappar. Sen läser man på klapparna vems paket som är vems och så får man varsin hög.

Så här fin var jag på julafton. Det var jag redan hemma hos Kim och Daniel men sen råkade jag kräkas på skjortan. Den tvättade vi och slängde i torktumlaren så att jag skulle kunna vara så fin hemma hos min kusin också!


Min mamma och jag myser lite.


Sortering av alla julklappar. Kusin M har redan börjat öppna de paket som kom i hennes väg. Vem bryr sig om vilket namn som står på klappen? Inte hon och inte jag och ingen annan heller!


Jag har fått tag på kusin M's fina rosett. I bakgrunden skymtar farmor som håller ett vakande öga så att jag inte drar för hårt.


Vi stannade till sent på natten/morgonen och om mamma och pappa planerat lite bättre kunde vi ha sovit över. Nu åkte vi hem och det var ändå rätt skönt att få sova ut hemma i sin egen säng. Medan jag sov spelade mamma och pappa spel och pratade och hade det trevligt med de andra.
Mina första julaftonar blev så perfekta som de kunde bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...