fredag 25 december 2009

Julafton nummer ett 24 december

Igår var mamma och jobbade med Siri och Olle en stund. De hade lite julklappsöppning och mamma fick ett presentkort att köpa böcker för. Jag fick en pusselmatta som är av skumgummi. Den har jag på golvet nu. Jag fick vara hemma tillsammans med faster Kimmy under tiden.

JULAFTON.... min allra första!
Vi började julafton hemma hos mina faddrar Kim och Daniel. En rolig sak är att de ska få en liten bebis, antagligen en kille, i maj nästa år. Så det kommer vara 1 år mellan oss. Kul kul!
Vi var många som var där. Jag, mamma, pappa, mormor, morfar, Kim, Daniel, kusin Patrik, kusin Fredrik och hans pojkvän Wille, gammelmormor, och mina gammelmostrar och morbröder Ylva, Eva, Björne och Stefan. Sen var det 6 katter också. Ett stort gäng alltså!

Ferrarin fick följa med, det var roligt att springa omkring i den för det fanns så mycket att kika på.


Det fanns massor av god mat som vi åt innan det var dags för Kalle Anka. Jag fick smaka på lite mjuk pepparkaka men det var inte speciellt gott.


Fina tomtenissar vi hade i år va? Wille till vänster fick vara nisse för första gången. Fredrik till höger har varit med förut. Det är tur att tomten får lite hjälp för han hinner ju inte med annars.


Jag fick den allra första julklappen. Jättefina bilar med magneter så man kan sätta ihop dem.


Pappa fick också julklappar. Se här på de fina foppatofflorna han fick :)


Mormor och morfar fick en kalender där det finns en bild på mig till varje månad.


Gammelmormor fick också julklapp, ett fint foto från i somras som är på gammelmormor, mormor, mamma och mig. 4 generationer blev det!


Här leker jag med en av mina julklappar. Den är fortfarande spännande att leka med!


När vi blev trötta så skjutsade vi hem mormor och morfar och efter det gammelmormor, Eva, Stefan, Wille och Fredrik. Sen fortsatte vi bort till julafton nummer två....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...