måndag 14 december 2009

Pulkapromenad och snöäpplen 14 december

Till min och mammas (mest mammas) stora lycka var det helt vitt ute i morse. Vi åt frukost, mumsig gröt blev det och lite Kiwi efteråt. Sen sov jag en stund och efter det klädde mamma på oss och tog fram pulkan. Den skulle jag tydligen fått i julklapp men mamma tyckte det var bäst att passa på medan snön låg kvar.

Jag åker pulka för första gången och ser snö ordentligt för första gången också. Det var inte sådär jättekul att åka pulka men rätt roligt att se på hur konstigt allting såg ut när det var helt vitt. När vi var ute och gick såg vi en lärare med hennes elever ute i snön. De hade snöbollskrig och hade jättekul. Vi stannade en stund och kikade på dem.


Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för min fjolliga mamma. Ni får helt enkelt tänka bort henne!


När vi började närma oss hemmet såg vi det här äppelträdet. Blir lite konstigt att se äpplen tillsammans med snö tycker jag. Men det blev en fin bild i alla fall.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...