fredag 18 september 2009

Bara vara hemma 18 september

Idag har jag och mamma bara varit hemma och tagit det lugnt. Eller ja inte bara lugnt förstås för vi har lekt och busat också.

I morse när jag skulle äta gröt fick mamma för sig att göra en hel portion och låta mig äta så mycket jag ville. Jag har ju ändå ätit gröt sen 1/9 så magen är van nu. Mamma trodde att jag kanske skulle orka halva men jag gluffsade i mig alltihopa! Samma sak nu på kvällskvisten och då hade jag ändå ätit ersättning 30 min innan. Jag älskar min gröt!


Nu när jag har blivit större tycker jag det är ganska roligt att ligga på mage. Har kommit på att jag kan använda händerna och leka med saker framför mig. Här leker jag med min prasselbok, den gillar jag väldigt mycket!


Mamma har kommit på en bra lösning när jag är superhungrig och mamma tex måste panik-kissa. Men det är mysigast att äta i mamma eller pappas knä!


Efter jag ätit både ersättning och gröt myste jag i soffan. Jag låg och tittade på soffan och kände på den med handen en lång stund innan jag somnade.

1 kommentar:

  1. Åh vilka härliga bilder o vda duktig du är då du ligger på magen o "tränar" =)

    Ha en jättebra lördag!

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...