tisdag 22 september 2009

Liten har blivit större 22 september

Idag råkade mamma se en blöja som hon sparat från sjukhustiden. Då fick hon för sig att uppdatera er lite om vad som hänt med min storlek.

Mamma skriver:

Till vänster: Vincent är 13 dagar gammal.
Till höger: Vincent är 4 månader och 19 dagar gammal.


Till vänster: Denna blöja passar på Vincent nu och är från 4-9 kg, han kan även ha en stl större i nattblöjor som är från 7-18 kg.
Till höger: Så här stor var blöjorna Vincent hade när han var nyfödd och första tiden efter det. De första veckorna var den för stor på honom. Jag tror den var från 2,5 kg.


Till vänster: Body i stl 50 vilket var för stort i början.
Till höger: Body i stl 68, i en del kläder kan han fortfarande ha 62 men det börjar bli trångt nu.


Jag kan inte förstå att tiden gått så fort. Min lilla lilla bebis som jag trodde skulle gå i bitar om jag tog i honom, han har blivit så himla stor så himla fort. Han är inte ens min lilla bebis längre och jag som kallar honom "lilla gris", måste jag byta till "stora gris" nu?
Är det någon som kan tala om och förklara för mig vart min lilla bebis och tiden tagit vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...