onsdag 16 september 2009

Provade Ellies gåstol 16 september

Idag har jag varit hemma hos Ellie och hennes mamma Christine. Ellie har en jättefin gåstol som hon älskar att springa omkring i. Hon är verkligen superduper snabb. Jag hade sån tur att jag fick prova den när jag var där.

Det var spännande att vara i gåstolen.


Det fanns så många roliga saker att titta på. Mamma har lovat att hon ska köpa en gåstol till mig så jag också kan gå gå korta stunder hemma.


Här kommer en liten film på mig i gåstolen. Först stog jag bara helt stilla och tyckte det var rätt konstigt så mamma har klippt bort början av filmen, annars skulle den bli så himla lång.
Mamma filmade förstås åt fel håll och hittar inget sätt att ordna till det på, så ni får helt enkelt vrida på huvudet när ni tittar.

Efter jag provat gåstolen gick vi till Lilla Italien så mamma och Christine kunde äta lunch där. Deras kycklingsallad med pasta och currydressing är tydligen jättegod :) Sen tog vi en promenad runt i Tyresö. Vi gick och pratade med personalen på en förskola som heter Farmarstugan. Vi hoppas att jag och Ellie ska få plats där nästa höst. Mamma ska ringa de lite senare i höst och så ska vi få komma in och kika hur det ser ut där. Efter det gick vi till en förskola som heter Kardemumman. Om vi inte får plats på Farmarstugan så vill vi gå där. De hade få barn kvar så vi fick en liten visning och de berättade om inskolning och lite annat roligt. Båda förskolorna verkar jättebra och personalen trevliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...