tisdag 16 juni 2009

Barnläkaren, fika i det gröna och planering 16/6

Först av allt vill jag säga grattis till min gammelfaster Ingrid som fyller 52 idag!
Och också grattis till "killen" som fyller 12 idag. "Killen" är en pojke som mamma har jobbat med, började när han var 6 år. Hon jobbar inte med honom längre, men träffar honom ibland och han har alltid en plats i hennes hjärta!

Idag var vi på bvc. Nu väger jag 4155 g, är 54,5 cm lång och huvudet är 38,5 cm.
Träffade barnläkaren efter det. Hon kollade igenom mig att allt var som det skulle. Klämde och kände och jag fick en OK stämpel i rumpan. Hon blev väldigt förtjust i mig och kom tom av sig i vad hon skulle säga för att jag charmade henne.
Tyvärr hörde hon ett blåsljud på mitt hjärta och vi ska bli kallade för att göra ultraljud. Känns supertrist, men hon sa också att eftersom jag är så pigg och vaken, går upp i vikt, äter, orkar skrika mm så är det antagligen inget allvarligt. Men självklart ska det kollas upp ordentligt!

Efter det träffade jag och mamma Christine och hennes dotter Ellie i Tyresö centrum. Christine och mamma gick på föräldrarkurs tillsammans och Ellie är 2 veckor äldre än mig. Vi köpte lite fika och tog en promenad i det fina vädret. Satte oss på filtar i gräset och jag och Ellie fick prova på hur mysigt det är att ta det lugnt på en filt. Tyvärr försvann solen och det blev rätt kallt, men trevligt var det i alla fall.


Helt plötsligt kom Fanny vandrandes på vägen och hon kom och satte sig hos oss. Hon fick mata mig medan mamma fikade lite.


Sen tog vi med Fanny hem till mormor och morfar. Hon lånade deras dator, eftersom hennes inte har internet ännu.
Vi andra träffade Barbro som är officiant och ska hjälpa till med min välkomstfest vi ska ha i juli. Hon var jätte trevlig och det kändes som att festen kommer bli kalasbra!
Mormor Monika kastade mer eller mindre ut oss ur huset efter det och mutade oss med att betala käk. Klart vi nappade på den mutan, åkte och åt mat i centrum. Mums!

1 kommentar:

  1. Hej Jill! Vi är verkligen glada för din blogg. Utan den hade vi inte kunnat följa lille Vincents liv på samma nära sätt.
    Det var tråkigt med biljudet men det är säkert inget farligt.
    Vi ser framemot namngivningsfesten. Längtar att få hålla om lillponken. Har köpt tygbjöjor till honom. Kram // farmor Lucyna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...