tisdag 30 juni 2009

Midsommarafton

På morgonen åkte vi till Hällebo tillsammans med mormor och morfar. Gammelmormor var också med och hundarna förstås.

Vi tog det lugnt och jag fick träffa gammelmormors systrar Eva och Ulla och Ullas man Gustav, gammelmoster Ewa och gammelmorbror Stefan och Lars som också är släkt men hur det orkar jag inte tänka ut.

Lite senare åkte vi till Lerbäcks hembygdsgård där det var midsommarfirande. Vi tog lite lotter och lyssnade på musiken. Helt plötsligt är det en man som ramlar ihop på gräsmattan. I högtalarna ropar de efter någon läkare eller annan sjukvårdskunnig. Efter mindre än 1 minut kom folk rusande och började hjälpa honom. Någon ringde efter ambulans, närmsta station finns i Askersund 2,5 mil bort. Kanske ambulansen var närmare när den fick larmet för det tog bara ungefär 10 min innan den första kom. Ambulanspersonalen jobbade med mannen ett tag innan de tog in honom i ambulansen och åkte iväg. Vi trodde inte att han överlevt men blev jätteglada när det visade sig att han blivit opererad och mådde bra nu!

Vi åt god middag med typisk midsommarmat. Mumsigt!

2 kommentarer:

  1. Jill, Lerbäck - Askersund är ca 2,5mil. I Nerikes Allehanda hade mannen veckan efter satt in en tackannons till alla som hjlpte till.

    SvaraRadera
  2. Oj, då ska jag ändra det. Tack. Okej, det visste jag inte att han gjort. Hittade på en privatblogg en människa som kände hans dotter som skrev att han klarat sig.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...