måndag 15 februari 2010

Jag kan gå! 15 februari

Jag och mamma har slappat hemma idag. Pappa var ju tvungen att åka och jobba som vanligt. Det är så tråkigt när helgen är slut för jag vill ju vara med pappa hela tiden.

Idag kom faster Kimmys födelsedagspresent. Hon fyllde ju för flera dagar sen men ibland är det så att presenter inte kommer på riktigt rätt dag. Mamma tyckte inte att den blev bra medan pappa tyckte den blev fin. Vi får väl se vad faster Kimmy tycker när hon får den senare i veckan.

Mamma pratade lite med farmor idag. Berättade att hon uppdaterat bloggen så att farmor kunde se hur fint jag kan gå längst soffan. Straxt efter de avslutat samtalet så gick jag helt själv. ETT STEG!
Jag stod mot soffan och vände mig mot mamma som satt i datorstolen en pyttebit bort. Jag ville så gärna till henne och då tog jag ett steg. Mamma trodde jag skulle ramla pladask så hon fångade mig direkt efter så ingen vet om jag skulle gått flera steg om hon inte fångat mig. Mamma försökte få mig att gå igen flera gånger under dagen men nä nä, det blir lite mycket på en dag tycker jag!

Jag gillar att banka så det låter högt. Det är kul när det både bankar och plingar, som på bilden när jag slår en skallra mot väggen. Perfekt!
På eftermiddagen/kvällen åkte vi och hämtade pappa som var tvungen att jobba över lite idag. Pappa visade upp mig för sina arbetskamrater som förstås tyckte jag var himla söt! När pappa var klar åt vi lite middag på Subway. De gör baugetter med olika saker på, mumsigt!

Hemma igen så busade vi en stund, jag fick lite mat och sen var det dags för sängen för mig. Trodde i alla fall mamma och pappa.. men tji fick de. Jag ställde mig upp i sängen och skrattade och busade. Så fort de la mig ner så ställde jag mig upp eller busade på något annat sätt. Till slut blev jag ledsen för jag var ju trött men vile inte sova. Det slutade med att pappa la sig tillsammans med mig i stora sängen.....

... Jag kan meddela att det tog några minuter innnan Vincent kom till ro, sen sov han så sött och vaknade inte när Dennis bar in honom i hans egen säng en stund senare! Nu är det dags för en trött mamma att sova också för jag är övertygad om att lilla skitungen vill upp vid 7-7:30 imorgon som vanligt! Älskade lilla skitunge!
Godnatt // Mamma Jill

1 kommentar:

  1. naaaaw såå gulligt!!!! längtar tills man får se honom ta sina små steg...kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...