måndag 1 februari 2010

Middag hemma hos mig 31 januari

Vi har inte gjort något speciellt på dagen utan bara tagit det lugnt hemma. Min nya grej är att pussas och det gör jag när jag känner för det, inte på beställning. Jag gapar så stort jag kan och sen trycker jag munnen mot det eller den jag vill pussa och så brukar jag slicka lite med tungan också.
Vi bjöd hem mormor, morfar och hundarna hem till oss på middag. Det är första gången någonsin. Pappa lagade mumsig kycklinggryta med sås av franska örter och så ris till det. Jag åt massor av mat och som tur var gillade även mormor och morfar maten. Hundarna utforskade lägenheten och jag visade de alla roliga saker som finns här hemma.
Innan det var dags för besökarna åt åka hem så blev pappa klippt av mormor. Eller klippt och klippt, rakad är väl rätta ordet. Mormor hade tagit med sig rakapparaten hon använder när hon klipper hundar på jobbet och så fick sig pappa en ny frisyr. Tur var väl det för han hade nästan håret i ögonen innan. Det var väldigt spännande med allt hår som ramlade ner och jag försökte få mig en smakbit men blev tyvärr stoppad av mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...