torsdag 18 februari 2010

Mamma och bebisträff 18 februari

Mamma och jag tog det lugnt på morgonen men vid 12 tiden var det full fart för att hinna med allt som skulle göras. Packa min väska med alla nödvändiga saker som tex. blöjor och mat, klä på mig, byta om på mig när jag bajsat ner alla kläderna (kul... eller inte *blä*), se till att mamma hade kläder och mycket mer. 

Vad vi skulle hinna till var nämligen en mamma och bebisträff. Först mötte vi upp Chrisse och Ellie och handlade lite sen gick vi en liten bit hem till Sandra och Emilia. Det blev inga fler mammor och bebisar för några var sjuka och några nadra kunde inte tyvärr. Hoppas på fler nästa gång! Men det var väldigt roligt för oss som var där i alla fall.

Sandra var så snäll att hon bjöd oss barn på vaniljrån. Mamma vill ju inte att jag ska äta sånt där gott ännu men ibland är ibland och då går det bra. Jag, Ellie och Emilia mumsade i oss så mycket vi kunde. Det blev en del kladd och slaffs på golvet och när Sandra torkade av så tyckte jag att hon tog bort allt det goda som ju bara bara var mitt. Ni kan ju själva se vad jag tyckte om det!
 
Som tur är så blir jag ju glad rätt så fort och när väl allt det goda var bort-torkat så var jag glad igen!
Jag och Emilia spelar lite boll och vad Ellie gör vet jag inte riktigt...

Emilia hade en himla massa fina och roliga leksaker som vi fick låna. Just den här var väldigt spännande för det fanns väldigt mycket att fingra på och fina färger att se på!

Det fanns en massa andra saker hemma hos Emila som inte var leksaker. Men vad ska man egentligen med leksaker till när det finns fina barstolar som man kan spegla sig i?

Emilia använder sin gåvagn som sparkvagn (sparkcykel). Detta är bara ett av hennes kreativa användningssätt av den fina gåvagnen, det har hennes mamma berättat för oss!
Till sist och som avslutning på historien om vår roliga träff, en bild på troll-Ellie!














En liten fortsättning på dagen utan bilder till....
Efter träffen åkte vi hem och fikade med mammas gamla arbetskompis Anna. Mamma och Anna åt mumsig semla och jag fick mandarin. Det är väldigt gott tycker jag!
Som vanligt när mamma träffar någon vuxen så bara pratar de om massa tråkiga saker så att öronen nästan trillar av och munnen borde få hänglås. Men de busade mig mig också förstås.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...