torsdag 25 februari 2010

Kalas för mamma 21 februari

Mamma och pappa hade bestämt vilken tid de skulle gå upp men pappa och jag var så trötta så vi sov en stund till. Det finns inget mysigare än att sova bredvid pappa, varmt och gosigt är det!
Så var det dags för mammas lilla kalas. Vi åkte hem till mormor och morfar där vi skulle vara. Efter en stund ringde farbror M och sa att kusin M, hennes mamma H och farmor var sjuka så de skulle inte komma. Då blev vi besvikna för vi hade sett fram emot att träffa dem men det är ju inte kul att gå på kalas när man är sjuk. Och inte så kul för oss heller att bli smittade om de kommit.

Pappa fick åka och hämta upp gammelmormor och Elsa medan mamma och jag hjälpte till att förbereda. Jag lekte med mina fina klossar jag har hos mormor och morfar. Jag måste ju ha roliga leksaker där för jag är där en hel del.


Sen började gästerna droppa in. Först ut var gammelmormor och Elsa. Elsa är kusin med min gamelmorfar Ragnar. Han är död men de är ändå kusiner förstås!

Elsa och jag.

Jag går mellan Elsa och mormor.

Till slut hade alla kommit och vi började med att äta lite mat. Mormor och morfar hade gjort Chili con Carne och till det åt vi färskt bröd som Coop bakat åt oss! Det var första gången jag åt Chili con Carne men jag är inte så kräsen och det var riktigt gott.
Sen fick mamma öppna lite paket och jag fick mysa med Kimmy under tiden.

















Efter det fick vi efterätt som bestod av glass och fruktsallad. Mamma försökte vara snäll och mosade ihop fruktsallad till mig och jag åt upp det utan problem. Men sen såg jag det där vita som alla andra hade på sina tallrikar och jag skulle bara ha sånt! Mina "puppy eyes" är svåra att stå emot så även fast mamma och pappa vill att jag ska vänta tills jag är 1 med att äta godsaker så fick jag smaka. MMM det var smarrigt och jag ville bara ha mer och mer. Till slut fick jag en egen tallrik med lite glass på, smaskens!

Jag har inte haft någon lust att äta själv på några veckor men när jag fick glass så var det inga som helst problem.













En liten glass-film!


Som avslutning vill jag bara visa upp mig själv och de fina kläderna jag hade på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...