måndag 15 februari 2010

Nu får ni läsa om flera flera dagar i samma inlägg, så det så!

Lördag 6 februari
Vi missade babysimmet för jag var snorig som sjutton. Jag och pappa passade att dammsuga lite istället.
På kvällen kom mina fastrar hit och såg på Melodifestivalen del 1 med oss. Det var såklart kul att de var här men det var inte speciellt bra bidrag med tyckte jag. Den enda som jag gillade åkte ut, dumt!
Söndag 7 februari
Mamma och pappa lämnade mig hemma hos mormor och morfar så därför får mamma ta över berättandet en stund.

Jag och Dennis åkte först till Ikea och köpte en kruka, en spegel och lite annat joxs. Sen hastade vi fort över till Heron City där vi mötte upp Vincents farbror och hans fru. Vi åt lite mat och inväntade Lucy och födelsedagsbarnet (tanten? hehe nää förlåt Kimmy) Kimmy som Lucy lurat runt på massa bus under dagen. Vi skyndade oss bort till bion för vi skulle se filmen Avatar tillsammans. Den var bra, lite dålig story ibland och det hände att jag tappade greppet om själva berättelsen. Men det var helt klart en upplevelse att se den i 3D så det var ändå roligt. Sen åkte vi och hämtade upp Vincent och fortsatte hem till Kimmy. Vincent farbror och hans fru hämtade upp kusin M och ännu en överaskning som Kimmy skulle få. För när de plingade på dörren så var även Lucyna, Vincents farmor med. Superkul!
Goda hemlagade hamburgare åt vi och tårta som avslutning.

Onsdag 10 februari
Vi var hemma hos mormor och morfar en sväng. Jag fick prova att spela munspel och det var inte så lätt vill jag lova!
Torsdag 11 februari
Inte direkt en av de mest händelsefulla dagarna i mitt liv. Jag var en stund hos mormor för mamma jobbade med Siri och Olle. På kvällen busade jag med pappa och han blåste/pruttade mig på magen och det är så himla roligt!
Fredag 12 februari
Idag hände det desto mer. Vi mötte upp mammas förra arbetskompis Ulrika och hennes son Jason vid mammas gamla jobb. Gick in och hälsade på personalen för nästan alla barn var lediga eller sjuka. Det var ju både trist och roligt för då hade ju personalen tid för att busa med oss lite.
Sen tog vi en promenad tillsammans hem till oss. Mamma och Ulrika åt lite macka och kakor och pratade sånt där trist mammaprat. Jag och Jason bekantade oss lite med varandra, vi var rätt små när vi träffades sist. Nu kan jag verkligen inte påstå att Jason är liten direkt! Det är så skojigt för han är 2 månader yngre än mig men både tyngre och längre. Men det märks att jag är äldre sa hans mamma för jag kan krypa och resa på mig och så. Men snart kan nog Jason det också!
På kvällen åkte mamma och jobbade igen så jag var en stund hos mormor och morfar. Sen hämtade pappa och faster Kimmy upp mig och tog en promenad hem.
Lördag 13 februari
Vi hoppade över babysimmet igen för jag är fortfarande väldigt snorig. Men nästa gång ska vi banne mig gå!
Mamma följde med morfar och tittade på innebandymatch och jag och pappa lekte hemma. Sen möttes vi upp hemma hos mormor och morfar för att äta lite middag. Efter det hämtade vi upp faster Lucy och åkte hem till oss för att kika på Melodifestivalen del 2. Det var inte speciellt bra bidrag nu heller men något pyttelite bättre än sist ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...