onsdag 17 februari 2010

Mammas födelsedag 17 februari

Grattis till min mamma som fyller 25 år idag!

Under dagen har vi inte gjort så mycket. Plockat undan, dammsugit och fixat lite annat smått och gott.
Telefonen har ringt och gett ifrån sig massor av pip med grattisönskningar och varje gång mamma gått in på facebook har hon fått flera nya meddelanden. Roligt med så många gratulationer. Men jag tror jag kommer slå henne i hur många grattisönskingar jag får när jag fyller 1!

Jag har upptäckt att jag kan ställa mig upp mot allt som har en kant jag kan hålla i. Försöker ställa mig mot plana ytor som väggen och köksluckorna, jag tror jag kommer lyckas snart.

Straxt efter 18 tiden kom mormor, morfar och hundarna hit. Mormor hade förberett mammas älsklingsrätt Indonesisk köttfärscurry och så gjorde vi ris och la upp tillbehören. När pappa kom hem var det färdigt. Jag fick smaka av maten och det var dö-äckligt. Alldeles för starkt för min smak. Men jag gillade annanas och russin som jag fick smaka för första gången, mumsigt!



Jag passade på att bada lite i hundarnas vattenskål. Det var jätteskoj! Hela jag blev blöt för när vattnet var på golvet så gick det så bra att plaska i det. Tyvärr hann mamma inte ta någon bild.

Efter maten busade jag med morfar och mormor och med hundarna. Sen tittade vi på när damerna åkte störtlopp i OS. Det var spännande men det var inte så roligt när flera ramlade och specellt inte när Anja flög jättelångt och gjorde illa sig. Men annars var det roligt att se på!
Jag älskar den här fisken. Jag brukar hålla i den och krypa omkring, då bankar det högt mot golvet. Mamma hade den som leksak när hon var liten också.
Mammas fina blommor som hon fick av mormor, morfar och hundarna!
Jag och morfar leker ge och få leken tillsammans.

1 kommentar:

  1. Oj 25 år....***Grattis*** i efterskott,sjunger lite mé..

    ♫ Jag Grattullerar..Jag Grattulerar ♪ ...Jag Grattulerar i efterskott ♫
    Hipp Hipp HURRA HURRA HURRA!!!

    *Kram*

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...