tisdag 16 februari 2010

Långpromenad och lite lek 16 februari

Först måste jag gratta min mamma på hennes nästan namnsdag. Jill finns inte längre i almanackan men tidigare hade alla Jill namnsdag tillsammans med Julia den 16/2 varje år.

Idag gick vi upp vid 7:30 och jag fick mumsig gröt. Jag älskar min gröt och äter 2 stora portioner. Det är grötpulver som man blandar med vatten och ett paket går åt väldigt snabbt. Imorgon ska mamma göra vanlig havregrynsgröt och se om jag gillar det. Återkommer om det imorgon!
Efter lunch mötte vi Chrisse och Ellie och tog en promenad bort till mammas gamla jobb och hämta målarfärg. Mamma och pappa köpte en spegel till mig men de vill måla ramen först innan den hamnar på väggen. Sen gick vi till centrum och åt lite lunch. Träffade Fanny och hennes son William och vi 3 barn busade en stund i "lekhagen" som de satt upp i centrum. På golvet är det som en film/bild som visas och när man rör sig så flyttar sig sakerna. Vi kröp omkring och gick längst med kanten en lång stund.
Efter det gick vi hem igen och så åkte vi och hämtade upp pappa på jobbet för han hade köpt smaskiga semlor som vi ska bjuda på imorgon när mormor och morfar kommer hit.

Ellie och jag i "lekhagen"
Jag berättade ju om mammas gardiner tidigare och lovade er en bild. Så här kommer den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...