torsdag 6 januari 2011

5 och 6 januari

Jag somnade sent igår och sov hela natten, eller fram till 8 eller något sånt. Men mamma och pappa tycker inte att det är så bra att jag ska lägga mig vid 22-23 på kvällen för att sen sova til 7-8.
Jag och mamma gjorde inte så mycket på dagen. Vi åkte hem till mormor och sen en sväng till centrum. Handlade en jättefin vinterjacka till mig för 100 kr på rean. Kollade efter en overall också eftersom den jag har börjar bli för liten. Mamma tycker det är knäppt att det redan börjar bli för liten för det är andra overallen sen vintern började. Vi hittade en fin men den var lika stor som den jag har och då är det ju ingen mening. Sen åkte vi hem till mormor och morfar och busade och spelade innebandy. Efter det åt vi mat, tacos. Jag ville inte äta och plötsligt blev jag ledsen så mamma tog upp mig. Jag var helt förtvivlad och bara skrek. Jag hade ont någonstans tror mamma. Och så var jag brännhet. Kräktes lite och var helt borta en stund. Mindre än 1 timme tidigare hade jag lekt och sprungit omkring som vanligt. Mamma ringde vårdguiden som tyckte vi skulle åka till akuten så det gjorde vi. Mormor följde med. I bilen piggade jag på mig och vinkade och tittade på alla bilar och lampor. När vi kom in till akuten så var jag varm men annars glad och nyfiken. Fick lite alvedon och en läkare kollade öronen och halsen och lyssnade på lungorna och hjärtat. Allt var bra så vi åkte hem till mormor och morfar igen. Där busade jag på och sen hämtade pappa oss när han slutat jobba. Hem och sussa och sov hela natten igen.

Idag har jag mått bra. Ingen feber och ingen alvedon. Jätteknasigt tycker vi. Igår var jag ju jättesjuk och sen lite sjuk och idag inget alls. Men jag får vara hemma från förskolan på fredag ändå. Jag har lekt med pappa idag för mamma hade möte i lokalen. Inte gjort så mycket. Bara lekt och busat och sovit middag.
Nu börjar jag bli trött och hänger på mamma medans hon skriver. Snart dags för välling och sen sängen om ett tag.

1 kommentar:

  1. Hej Jill!
    Det var ingen sköterska som kollade Vincent,
    utan en läkare. Tur att jag var med så att du
    kan uppdatera korrekt. Sen har jag lite synpunkter på din stavning, men det kan vi ta
    öga mot öga.
    Kram från Morsan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...