tisdag 4 januari 2011

Duktig på att rita 3 januari

Natten var hemsk. För oss alla 3. Jag vaknade när mamma och pappa skulle sova och ville inte somna om. Fick ligga bredvid dem i sängen men kunde inte komma till ro. Var ledsen och arg och ville leka, inte sova. Blev inte många timmars sömn för någon av oss. Mamma skulle jobbat och mormor skulle passat mig men mamma var helt slut och jag med så hon fick stanna hemma med mig.

Piggade på mig efter lunchvilan då jag sov en lång stund, tyvärr kunde inte mamma sova men hon vilade ändå.

Mamma plockade fram ännu en julklapp. Ritblock och tjocka kritor som jag fick från min syssling Leon. Åh, det var väldigt roligt och spännande att rita. Jag gav mamma en krita så att hon också kunde rita. Hon ritade en gul sol och jag ritade bara hej vilt. Bilderna är från i början av ritstunden. När jag var klar var 2 papper fulla med fina krumelurer.

Ritar fina krumelurer.

Sen en liten applåd till mig själv för att jag ritar så fint!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...