lördag 8 januari 2011

Julklappar, presenter, middag och innebandy 7-8 januari

Igår gick mamma till jobbet och jag var hemma med pappa. Jag mådde jättebra, inte alls sjuk men fick vara hemma ändå eftersom jag var så konstig när jag blev sjuk i onsdags. Men på måndag blir det banne mig förskola igen. Är lite nervös faktiskt, är länge sen jag var där men jag hoppas att det ska gå bra.
Direkt efter mamma slutat jobbet åkte och jag hem till Siri och Olle. Vi hade en lill-julafton och ett litet kalas för Olle som fyllt 7 år. Vi blev bjudna på jättegod mat och cheesecake som jag smaskade i mig flera bitar av.
I julklapp fick jag en häfitg röd postbil som spelar en melodi när man trycker på en knapp. Sen går det att öppna dörrarna också. Den gillade jag jättemycket och jag har lekt med den både igår och idag. Mamma fick ett presentkort på Akademibokhandeln, hon blev jätteglad över det! Siri fick en Little Pet Shop figur och wallies med Little Pet Shops figurer på som hon kan sätta på väggen. Olle fick en Pokemontröja och Pokemonkort. Vi busade och lekte massor.

Jag har öppnat min julklapp och undersöker den tillsammans med Siri och Olle.

Deras mamma Elisabet hjälpte mig att göra en fin toffs i håret. Söt jag blev va?

Idag har mamma och jag busat hemma. Efter lunch var jag supertrött men så fort jag höll på att somna så började jag sparka med benen eller kasta bort täcket för att hålla mig vaken. Tyvärr är ju mamma en anings mer envis än mig så tillslut somnade jag ändå. Direkt när jag vaknade fick jag hoppa i nya fina overallen som mormor och morfar köpt till mig. För morfar kom med bilen och hämtade oss.  Vi åkte och tittade på när Örby (mammas gamla lag) spelade innebandymatch. Det blev 6-6, väldigt spännande i slutet. Jag fick gå in på planen och spela och även ute i hallen spelade jag och morfar.

Springer snabbt snabbt!

Ibland satt jag faktiskt still och kollade på matchen.

Morfar och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...