söndag 9 januari 2011

Fint besök av kompisar 9 januari

Idag fick vi fint besök av mina kompisar Olivia och Ellie. Egentligen skulle Spencer kommit också men på vägen hit blev han magsjuk i bilen. Så det blev Ellie och Olivia som kom och deras mammor Nathalie och Christine. Ellies söta lillebror Leo följde också med.
Vi busade och lekte och bråkade om leksaker. Olivia var tvungen att åka hem men Ellie stannade en stund till. Då tog vi en liten fikapaus. Åt bullar och chokladfingrar och mandariner. Sen lekte vi igen. Och vi lekte rätt bra utan att bråka allt för mycket. Det var som att det kändes lite bättre att hon lekte med mina saker när jag vant mig en stund på något vis.

På eftermiddagen gick jag och mamma ut på en promenad. Jag somnade tydligen på direkten säger mamma. Sov ju inget efter lunch så jag var trött, det förstår väl alla! Mamma ringde i alla fall till mormor som skulle ut med Mahjongg. Mamma hann gå nästan hela vägen till mormor och morfar innan de kom. Det var snorhalt ute så vi gick bara direkt hem. Mamma åkte iväg och handla middag till oss. Thai-mat, mums! Sen hämtade pappa oss med bilen och vi åkte hem. Lite välling till mig och en liten titt på Dumbo på tv sen läggdags.

Världens sötaste Leo.

Leo lyckades somna mitt i allt oljud. Då passade jag på att titta lite närmare på honom. Ville gärna klämma lite och pilla på hans näsa och ögon men det fick jag inte för mamma.

Jag och Ellie busar i soffan efter fikapausen.

Ännu mer bus i soffan. Ellie var en höjdare på att hoppa, jag fick inte riktigt kläm på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...