tisdag 4 januari 2011

Långpromenad

Ja tyvärr blev inte den här natten bättre än den igår. Jag vaknade vid 00:40 och kom in till mamma och pappa. Mamma gick då tillbaka med mig till min säng för igår natt sov jag så dåligt i mamma och pappas säng. Mamma tänkte att det kanske skulle gå att söva om mig igen. Hon satt bredvid min säng från 00:49 till 01:50. Då halvsov jag så mamma chansade på att jag skulle fortsätta sova. Men tji fick hon för så fort hon lagt sig så kom jag intassande igen. Då var jag varm så mamma gick upp för att hämta alvedon. Jag sprang efter och satte mig på min matstol i köket och kräktes plötsligt. Mamma skrek efter pappa som kom och hjälpte till. Men jag kräktes bara en gång och inte senare heller så ingen magsjuka i alla fall. Fick alvedon och sen ville jag absolut inte sova igen. Så mamma satte igång en dvd-film och vi satt tillsammans i soffan. Vid 03:30 ville jag sova, gick in till pappa och somnade på en gång.

Jag var trött hela dagen precis som mamma. Mamma hade en tanke att hon skulle få sova en stund samtidigt som mig efter lunchen. Men tji fick hon igen för jag ville absolut inte sova! Till lunch åt vi god laxpudding som mormor gjort och lite senare som mellis åt vi äppelpaj med vaniljsås som mormor också gjort.

Straxt efter 16 gick vi ut för att träffa mammas gamla arbetskompis Anna. Jag somnade i vagnen på mindre än 1 minut. Mamma och Anna gick runt och pratade och hade trevligt medans jag sov. 1 timme sov jag. Vi fortsatte att gå och avslutade promenaden hemma hos mormor och morfar. Vi gick i ungefär 2 timmar. Mina händer var som isbitar upptäckte mormor och morfar. Mina vantar höll tydligen inte värmen så bra. Så nu ska vi använda ett par andra vantar när jag ska vara ute länge.

Hos mormor och morfar åt jag lite middag. Sen lekte vi. Morfar och mamma åkte och kollade på fotbollsmatch och jag fortsatte leka med mormor och Mahjongg. Vi spelade innebandy med en innebandyklubba, en sopborste och en lång skrapa som mormor har när hon skrapar bort hundhår. Och en boll förstås.

När mamma kom tillbaka så var det direkt hem, i med lite välling och nattrutiner. Sen ner i sängen. Tog inte så lång stund innan jag sov.

Nu ska mamma gå och lägga sig och hon håller alla sina tummar att jag sover hela natten så att hon också får göra det!

Jag spenderade en hel del tid framför dumburken idag. Pillandes på mina öron!

Äter mormors goda äppelpaj. Mums!

Om jag inte satt framför dumburken så låg jag framför den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...