måndag 3 januari 2011

Nyårsafton 2010

Jag och mamma åkte till mormor och morfar och åt lunch där. Jag ville inte sova efteråt utan bara leka och busa. Efter ett tag skulle vi åka vidare till Fanny, Henrik, Loke, Smilla och Svante där vi skulle fira nyår. När mamma satt in mig i bilen och lagt in packningen så startade inte bilen. De vuxna försökte putta igång den men det gick inte. Själv somnade jag på en gång i bilstolen och sov mig igenom allting. Mamma ringde Henrik som kom med sin bil utifall att vi inte skulle få igång vår bil. Mormor och morfars granne kom ut med startkablar och vi provade med det men inte ens det hjälpte. Till slut så satte vi en draglina mellan vår och Henriks bil och han fick köra runt med vår bil på släp. Då startade den efter ett tag.
När vi kom fram skulle vi parkera och det fanns 1 plats kvar och den var full med snö. Så mamma fick ta fram det hon hade i bagageluckan vilket var en hink, och så började hon skotta bort snön.
Pappa han var på jobbet men kom direkt efter. Han hade lånat mormor och morfars bil och det var ju tur så vi kom hem från Fanny och Henrik på natten.

Vi barn åt tidigare och efter det fick vi glass och bananer och maränger och chokladsås som efterrätt. Mums!
När pappa kom så åt de vuxna också middag och en god efterrätt som Fanny gjort.

Smilla och Loke gick ut med Henrik, pappa och Magnus och sköt raketer lite tidigare och då somnade jag och Svante. Innan 12 slaget hade även Smilla och Loke somnat i soffan.
Här kommer några bilder på oss barn från nyår.

Klockan är 19 och jag som inte sov något på dagen börjar bli trött.

Men att sitta med Svante i soffan funkar alltid.

Så här fina var vi.

Pappa Dennis bad oss sträcka upp händerna i luften och nästan alla hann med. Vi satt i soffan med varsin chipsskål och tittade på film. Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...