tisdag 11 januari 2011

Tillbaks till verkligheten

Igår var det måndag och dags för jobb och förskola igen efter jul-ledigheten. Mamma åkte till jobbet men precis när hon kommit fram ringer pappa och säger att han är sjuk så mamma får vända hem igen och lämna mig på förskolan. Jag skakade i grinden för att få komma in till kompisarna på förskolan, mamma var inte snabbt nog med att ta av mina kläder. Vi tog det i lugn takt, det var ju ett bra tag sen jag var på förskolan sist. Jag klättrade upp i en soffa och plötsligt gjorde jag en kullerbytta ner på pannan. Ledsen, ledsen men efter kramar och pussar från mamma gick det över. Sen började jag leka och när mamma skulle gå fick hon bara en liten vink. Världens bästa mormor hämtade mig efter melliset och så lekte vi hemma hos mormor och morfar tills mamma kom från jobbet.

Pappa var ledig idag, så jag var hemma med honom, vi tog det bara lugnt för han är fortfarande sjuk tyvärr. Lite lek och bus orkade han dock med. När mamma kom hem rotade hon fram växa-i-kartongen, alltså kläder som är förstora. Många av mina byxor börjar bli lite väl små så mamma tog ut massor med byxor som jag var tvungen att prova. Flera passade så nu har jag lite fler byxor i garderoben.

Igår kväll var jag så himla trött och pappas öron är väldigt gosiga!

Kramas med pappa är bland det bästa som finns.

Det är inte helt fel att få kramar och pussar av mamma heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...