söndag 2 januari 2011

Julafton och juldagen 2010

På julafton var vi hemma hos mormor och morfar och Mahjongg. Min syssling Leon och hans mamma och pappa kom. Min mammas kusin Patrik, gammelmormor, min mammas mostrar Ewa och Ylva och deras män Stefan och Björne kom också. Så det var fullt hus. Vi åt god mat, såg på Kalle Anka och öppnade julklappar. Tomten kom och lämnade julklapparna medan jag sov så jag missade honom tyvärr i år. Men jag hoppas att jag är vaken nästa år.
Min söta syssling Leon.

Jag lägger pussel, det tycker jag är kul!
Jag och Leon. Jag ville ta alla hans leksaker men det fick jag inte.

Kära gamla Dolly och jag. Dolly har hängt med länge men hon är fortfarande rolig att leka med.

Pappa och Mahjongg.

Gammelmormor ramlade och gjorde illa sig för ett tag sen så nu har hon rollator ett tag. Jag älskar rollatorer men det fanns inte så mycket plats att springa omkring med den på tyvärr.

Leon lyckades få upp ett litet håll på pappersduken och sen gick det väldigt fort att få bort nästan all duk där han satt.

Mammas kusin Kim är Leons mamma. Här är hon med Mahjongg.

Nästan alla med på bild men gammelmormors huvud råkade hamna i vägen tyvärr.

Av gammelmormor fick jag en innebandyklubba och 3 fina bollar. Jag spelade jättemycket!

Och så blev det dagen efter julafton. Vi samlades återigen hos mormor och morfar, nu för att äta upp resterna att julmaten.

Här är jag innan vi åker till mormor och morfar. Jag gungar på fina Gungälgen jag fick på julafton.


En av alla mina julklappar. Den här är jättekul. Man kan trycka på massor med knappar så spelar den musik och en knapp gör så att den runda vägen åker runt runt och sakerna som ligger på åker också runt.


Mormor och morfar fick en jättefin tavla på Macy som pappas kompis Ramon gjort. De fick en på Myran för 3 år sedan, Myran var en hund de hade innan jag föddes. Så nu har de en både på Myran och på Macy.
Leon spanar in mig när jag leker. Det är bra, han ska lära sig av den bästa!
Vi avslutade dagen med att äta mumsig glass och fruktsallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...