fredag 1 juli 2011

Dejt med Ellie och Leah 27 juni

Mamma och jag har semester nu och självklart passar vi på att träffa kompisar. Mammas kompisar Christine och Anna men viktigast av allt, deras barn Ellie, Leo och Leah. Ellie och Leah är nästan lika gamla som mig. På bilden nedanför är Ellies lillebror Leo som är 8-9 månader gammal. En riktig sötnos!

 Vi träffades i en lekpark i närheten där vi lekte en lång stund. Innan det var jag på dagis och lämnade sista sommarpresenten till en personal som varit sjuk. Hon blev superglad precis som de andra blivit. Vet inte om jag sagt det med mamma samlade in pengar från alla barn/föräldrar och beställde varsitt handsytt hjärta med texten Fröet 2011 (min avdelning heter så) och sen fick alla skicka bilder på sina barn och så gjorde mamma ett kollage med alla barnen som hon framkallade sen. Så personalen fick varsin bild med alla barnen på.

Åka kana är roligt och sparka med benen så det låter högt.

Wiii, det kittlar alltid lite grann i magen när jag åker ner.

Titta hit alla barnen, säger mamma. Två barn som lyssnar och en som skiter i det. Viiincent, titta hit då.. Nää svarade jag och gjorde som jag ville. Synd för bilden hade blivit riktigt bra annars.

Tittut!

När vi lekt färdigt tog vi en promenad till en pizzeria och åt lunch tillsammans. Mums med pizza!

Jag och Leah satt bredvid varandra. På vanliga stolar, för vi är stora nu!

När vi ätit klart så somnade jag i vagnen. Leah och hennes mamma gick hem. Så mamma och Christine tog en promenad och sen lekte Ellie med sin lillebror i en park en stund medan jag sov. Gungeligung!

På kvällen gick vi ut på gården och där var flera av grannbarnen också. Vi cyklade runt, runt och busade och hade jättekul! Här hjälper Cassandra mig att putta på cykeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...