lördag 2 juli 2011

Lekdejt igen med Ellie 28 juni

På morgonen ringde Christine till morsan och undrade om vi inte skulle ses idag igen. Självklart sa mamma och så träffades vi. Ellie var på dagis men Leo var med. Vi tog en promenad till centrum och kollade lite och åt lunch tillsammans. Sen gick vi och hämtade Ellie på dagis. Efter det gick vi till Krusboda och till Ica där vi handlade glass och dricka. Jag spelade pajas och Ellie tyckte jag var rolig.

Du är verkligen en pajas Vincent, det ser ut som att Ellie tycker jag är både larvig och rolig på samma gång.

Sen tog vi oss till en lekpark i Krusboda. Den var jättebra. Fanns en klätterställning med massor att göra!

 En svår bro att gå över krävde stor koncentration.

Lite läskigt var det att gå på plankorna utan att ramla ner,

Det tog lite tid innan jag kunde klättra upp snabbt för nätet men när det lossnat gick det superbra!

Mer nät men att gå över. Spännande att se ner på marken samtidigt!

Wiii, åka kana är roligt!

Ellie var snabb på att ta sig runt i klätterställningen, jag försökte hinna med så gott det gick.

Lite trångt blev det på vissa ställen när vi ville upp samtidigt. Men vi klarade av det bra.

Den här var supersvår att klättra på. Jag kom nästan hela vägen upp men så tappade jag fotfästet och åkte kana ner igen. Då gav jag upp. Får prova igen nästa gång vi är där.

Ibland gick vi ensamma runt och ibland tillsammans. Men jättekul att ha någon att busa med.

Dags att gunga lite och jag passade på att ge Leo en kram.

Ellie blev lite svartis på att jag var med hennes lillebror så då ville hon också gunga.

Jag blev alldeles uppspelt och skratt-skrek och då blev Leo ledsen. Han fick hoppa ner i vagnen och Ellie klev också av. Hon hjälpte till att putta fart på mig, det var roligt!

På eftermiddagen/kvällen lekte vi på gården igen. Idag blev det svärdslek. Det tog inte många sekunder innan jag lärt mig hur jag skulle göra bara genom att titta på de större grabbarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...