söndag 29 januari 2012

Åka pulka i Alby 7 januari

Det var ju rätt kul att åka pulka så jag tog med mig hela familjen till Alby för att åka i backarna där. Jag hittade en lååång pinne som jag hade som gåstav när jag gick tillsammans med mormor.

Det var tänt i grillen så de som hade med sig korv kunde grilla den där. Morfar bröt av pinnbitar och la ner i grillen så att den inte skulle slockna.

 Och självklart ville jag också göra det. Här försöker jag bryta av pinnen i mindre bitar.

 Det var spännande att lägga ner pinnen i grillen.

Sen åkte jag i backen en lång lång stund och det var jättekul! Sen skulle pappa förstås släpa upp mig i en högre backe och där var det mest is, så förstår ramlade jag och skrapade hakan. Men det gick ändå bra och efter det gick vi till lilla fiket som de har i Alby och åt lite lunch tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...