tisdag 3 januari 2012

Skridsko-premiär 23 december

På förmiddagen gjorde jag fina armband som ska bli julklappar till mina fastrar. Mamma fick hålla i nålen och så satte jag på pärlorna.

Lite senare åkte vi till Fontanahallen för premiärturen på skridskor. Pappa hade köpt skridskor så han skulle också åka. Morfar följde också med. Morfar hittade en jättesöt liten hockeyklubba och så himla coola hockeyhandskar som han förstås köpte till mig. Handskarna var dock lite svåra att ta på så det fick bli mina vanliga vantar istället.

En film på den allra första åkturen. Mamma var ringrostig och morfar likaså. Även morfars skridskor hade rostat hihi.

Mitt i åkningen skulle isen spolas. Inte alls roligt tyckte jag som inte ville gå av isen. Men mannen som körde maskinen åkte tätt förbi mig och klappade mig på huvudet. Det var roligt och sen kunde jag vänta en stund tills han var klar.

Inte helt nöjd med att vänta...

Jobbigt för morfar att åka med mig.. Men jag ville absolut åka med morfar och när mamma försökte ta över blev jag arg och sa: Åta me mottar!

En liten vilopaus behövdes. En sak som alla blev imponerade av var att jag kunde ställa mig upp helt själv på isen. I och för sig ramlade jag nästan direkt men ändå.

När vi åkt färdigt var det jobbigt att behöva knöla av skridsorna och att behöva vänta på att alla skulle bli klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...