torsdag 1 juli 2010

Hipp Hipp Hurra 1 maj

Och så var det kalasdags för mig för jag blev 1 helt år! Mamma och pappa tycker att det känns väldigt konstigt att jag är 1 helt år. Hur kunde jag bli det så fort? För inte kan det väl redan gått 1 år sen jag föddes?

Mamma skriver: När kl var 4:45 på morgonen vaknade jag, det var samma tid som förlossningen satte igång för 1 år sen. Somnade om för inte sjutton vill man vakna så tidigt om man inte måste. Jag och Dennis hade tänkt gå in med ljus och paket till Vincent när han började vakna till men han bara sov och sov. Vi fick väcka honom till slut och då ville han absolut inte öppna några paket. Gnällig, ledsen, missnöjd, feber och förkyld. Underbart sätt att fira sin 1 årsdag på!

Åter till mig, 1 åringen, och min allra första födelsedag!

Mamma, mormor, morfar och faster Kimmy förberedde i lokalen. Mormor och morfar gjorde som vanligt jättemycket fast vi bestämt att de inte skulle det. Men det lyckas alltid bli så ändå. Lite senare kom även faster Lucy och hjälpte till.

Vi åt god mat, fikade, öppnade paket, fiskade fiskdamm, hade en liten frågesport om mig och så pratade och umgicks alla en massa.

Tack alla ni som ville och kunde komma för att fira mig! Och ni som inte hade möjlighet, ni fanns med oss ändå!

Här kommer lite bilder från min stora dag!

Mumsig mat och trevligt sällskap.

Paketöppning. Jag fick hjälp av min fina kusin M men hon syns inte på just den här bilden. 
Jag passade på att visa alla mina gäster att jag faktiskt kan gå några steg.

Mamma passade på att gosa både med mig och fina Fabian.













Mina fastrar Lucy och Kimmy dansar med kusin M.






Jag tillbringade tyvärr stora delar av kalaset sovandes.











Fint folk kommer sent. Fanny var tvungen att jobba men de kom så fort de kunde och firade mig.
När vi kom hem hade jag 40 graders feber och fick byta om till linne och shorts. Jag brydde mig inte ens om en kalla blöta handduken på pannan, vilket jag annars avskyr. Då tyckte mamma och pappa rätt synd om mig.
Här kommer en liten film på mig när jag går. Faster Lucy filmade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...