torsdag 29 juli 2010

Utflykt till Ales stenar mm 11 juli

Så var det dags att åka till Ales stenar. Först tog vi det lugnt hemma i stugan och laddade upp oss för först måste man åka en bit med bil och sen är det en lååång promenad uppåt uppåt för att komma till stenarna.

Farbror Tommy och pappa tar det lugnt innan vi ska åka.

Jasmine och jag leker ute i trädgården.

I stugan finns det en gammal telefon som inte används längre. Den är väldigt spännande!

Äntligen dags att åka till stenarna. Jag kör!

Jag är så glad att jag fick åka i vagnen hela vägen upp till Ales stenar. Det var långt och jobbigt och då tog vi ändå den lätta vägen. Fast Kimmy, Lucy och Jasmine fick gå den jobbiga vägen också för de gick ner till hamnen och köpte fisk som vi åt till lunch.

Det är jättevarmt så shortsen åker av.

Farfar och jag fixar iordning draken.

Tommy flyger draken. Efter ett litet tag kom det en stor örn och markerade sitt revir högt uppe i luften. Den ville visst inte ha någon konstigt frake där uppe hos sig.

Pappa och jag njuter av det fina vädret!

Hela gänget på bild förutom mamma som håller i kameran.





Mina fastrar Lucy och Kimmy, jag och så pappa Dennis.
Jag sitter helt själv på en utav Ales stenar (pappa håller en stadig hand på min rumpa så ni behöver inte vara oroliga!)
Mamma försökte få en bra bild på mig, Tommy och Jasmine tillsammans. Det gick väl sisådär bra.
Jag äter mumsig mat och låter er få se när jag tecknar ett klokrent "mera".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...