onsdag 7 juli 2010

Midsommarlunch och bad 23 juni

 Morsan och jag tog bussen till hennes gamla arbetsplats Kulingen. Dags för midsommarlunch och den är alltid lika god och så är det kul att träffa barnen och personalen igen. Jag ville inte dansa runt stången först men sen när de andra barnen väl började så gick jag omkring på sidan av och kikade på dem. Sen åt vi mumsig lunch och efter det fick vi jordgubbar och glass. Vi stannade inte så länge eftersom vi åkte buss och det tar en stund plus att det är rätt knöligt med barnvagn och så.


Vi åkte hem till mormor och morfar och jag tog ett premiärdopp i min nya pool. Det tog lång tid innan jag fick bada för när vi skulle fylla poolen som mamma köpt, en lite mindre pool så var den sönder. Då åkte mamma och bytte den och vi kollade hemma att den var hel. När sen vattnet kom i poolen så gick den sönder i sömmen så då fick morfar åka tillbaka med den poolen. Han ville då ha en lite större pool och den enda han hittade var en rosa Hello kitty pool. Inte gjorde det mig något, jag var glad att ens få en pool efter allt strul. Pappa däremot satte i vrångstrupen när han fick se den.

Mahjongg leker med mig. Jag har hennes leksak i vattnet och här har jag precis gett henne den.
Efter den stund var det dags att sluta bada och mormor tog på mig min badrock så jag skulle bli lite varm och go igen. När mamma och mormor tittade bort klev jag dock fort ner i poolen igen med badrocken på.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...