fredag 6 augusti 2010

Bil och mc träff i Askersund 24 juli

Ännu en gång åkte mamma, pappa och jag in till Askersund. Fast idag var det massor massor med bilar och motorcyklar som också skulle dit. Det var jättemånga gamla fina bilar och många nya fina bilar. Samma med motorcyklarna fast de var inte riktigt lika många som bilarna. Det var nämligen Car and Bike meet i Askersund. Vi parkerade lite längre bort och behövde inte trängas med de andra bilarna. Vi kom vid 10 när de öppnade och redan på då var det kö. När vi åkte igen vid 13 tiden var det fortfarande bilar som skulle in och visa upp sig. Vädret var helt okej, lite kallt men uppehåll.

Vi betalade lite pengar till en man som stod i ett lotteristånd. Sen fick jag dra i ett snöre, det var vinst varje gång. Jag vann ett av de stora priserna, en jätteful groda. Men det var roligt att dra i snöret och jag ville inte sluta. Vi köpte också en cool tröja till mig och varsin korv förstås. En annan sak som var riktigt häftig var när pappa åkte upp i en lyftkran ca 40 meter rakt upp i luften, finns bilder som pappa tog där uppe som ni kan se lite längre ner. Man betalade 20 kronor och så fick man åka. Det hette att de gjorde ett lyft för barncancerfonden, så pengarna gick till något bra också!

Jag springer omkring och tittar på alla fina bilar.

Pappa tog bild på kön jag skrev om längre upp. Den fortsätter en bit till och från andra hållet in i stan så är kön ungefär lika lång. Mamma har ritat ett streck för att ni ska se vart kön är.

Ett av de 2 lika stora fälten med bilar på. På höger sida av vägen stod det motorcyklar och lite fler bilar.

När vi kollat på alla bilar och motorcyklar åt vi korv och busade lite.














När vi var klara åkte vi till en restaurang som heter Fatburen och åt tillsammans med resten av gänget som var på landet. Sen åkte vi hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...